Open dialogue:
good and poor outcome
DOI:
https://doi.org/10.38034/nps.v32i76.744Keywords:
Open Dialogues, Psychosis, Mental HealthAbstract
As an approach to treatment of psychosis, Open Dialogue aims to begin treatment within 24 hours of first contact between the health system and the patient or family, and in accordance with social constructionist principles, includes the family and the social network in open discussion of all issues throughout treatment. As one step toward evaluating the impact of this novel model of care, statistical and qualitative analyses of 78 consecutive first episode psychotic cases was undertaken, discriminating good from poor outcome cases on the basis of functional and symptomatic criteria. Results suggested differences in the diagnosis and duration of prodromal and psychotic symptoms, as well as in treatment processes in the two groups. Avoiding hospitalization and using anxiolytics instead of neuroleptics were associated with a good outcome. Overall, data bearing on the effectiveness of OD were encouraging, as only 22% poor outcome patients emerged. However, if the possibility for starting a dialogical process is minimal, the treatment may lead to poor outcome, even where this is not predicted by premorbid social and psychological factors.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado simultaneamente sob uma Licença Creative Commons Attribution após a publicação, permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).