Group with children in the scope of the Unified System of Social Assistance (SUAS)
inspired by collective narrative practices
DOI:
https://doi.org/10.38034/nps.v31i72.649Keywords:
collective narrative practices; group with children; social assistance service; vulnerabilities.Abstract
This article aims to presents a group experience with children carried out within the scope of the Unified System of Social Assistance (SUAS). The Collective Narrative Practices inspired the intervention and the methodology used was the Tree of Life. The participants were 10 children, aged between 7 and 11 years; three students of the last year of Psychology who were performing the internship in Prevention and Health Promotion with Children and the supervisor of the internship. Four initial visits were made in order to know the service and the children to decide the day and time of the group that had a course of 12 meetings. The involvement of children and the narratives constructed during the meetings point to the relevance of this practice in the social care services as a methodology that stimulates coexistence, rescues the positive aspects of the children's life history, while connecting individual stories enabling the development of a sense of collective strength to face vulnerabilities.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado simultaneamente sob uma Licença Creative Commons Attribution após a publicação, permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).