Collaborative practices for group intervention with adolescents and health professionals about sexuality
DOI:
https://doi.org/10.38034/nps.v28i65.539Keywords:
Collaborative Practices, Group processes, Adolescents, SexualityAbstract
The objective of this paper is to report the experience of collaborative intervention as a possibility for construction of alternative discourses about adolescents and sexualities. It is a collaborative action-research involving: steps of construction of the intervention; group organization and development; evaluation interviews. The process of meaning making was recorded by field notes, group audio and interviews, sensitized by Collaborative Practices. It involved eight teenagers, nine professionals and researchers, in both planning and development. The group itself comprised seven meetings and followed the chosen together themes: gender and sexuality; puberty; contraceptive methods; adolescent sexuality; parenting / maternity in adolescence; alcohol and other drugs; choices and repercussions. We narrate relationship as participating researchers and highlight the participation of three adolescents in the group. We highlight the collaborative action and the singularity of people, avoiding labeling, therefore the power of collaborative practices for democratic attitudes in group construction and management, favoring conversations about sexuality in adolescence.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado simultaneamente sob uma Licença Creative Commons Attribution após a publicação, permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).