A social constructionist exploration of therapeutic expertise
DOI:
https://doi.org/10.38034/nps.v33i78.823Keywords:
social construction, therapist expertise, forms of practiceAbstract
The issue of therapeutic expertise is important to consider, particularly in the context of training new therapists. Systemic and constructionist training programs — as well as systemic and constructionist therapeutic practice — are confronted with a special dilemma when it comes to articulating the skills or abilities that will be attributed to therapist expertise. Social construction is best understood as a philosophical stance that one takes and therefore, no particular technique or set of actions are prescribed. How then, do we understand the expertise of a constructionist therapist? What forms of practice does social construction, as a discursive option, offer therapists? What do we do, as therapists, once we propose that meaning emerges in the on-going flow of persons in situated activity? What are the implications of this form of practice for the therapeutic relationship? This article examines these questions.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado simultaneamente sob uma Licença Creative Commons Attribution após a publicação, permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).